R4.1. Els serveis públics d'Esparreguera posen a la ciutadania al centre, promovent una ciutadania informada, activa i participativa

0%

Projectes

0%

Redacció d'un Pla Corporatiu de Formació amb accions formatives específiques des d'una perspectiva de gènere, edat i diversitat per al personal de l'administració

0%

Desenvolupar programes municipals per a la integració laboral per a dones i altres col·lectius en situació de vulnerabilitat

Aquesta acció complementa la formació generalitzada que ja porta a termini l'Ajuntament d'Esparreguera des de Promoció Econòmica. L'acció requereix la coordinació de diverses àrees de l'Ajuntament per analitzar l'ús potencial de recursos existents, ja siguin propis, de la Diputació de Barcelona o del Servei de Ocupació de Catalunya, dirigits a col·lectius vulnerables.

0%

Dissenyar i impulsar un model de Serveis Socials Bàsics integrat per donar resposta als casos més vulnerables, incloent-hi una Unitat d'Atenció Integral que centralitzi i reculli tots els serveis de manera integral, basada en l'experiència de l'OAC durant la pandèmia Covid-19, i amb un sistema de assistència telefònica per a la tramitació en línia disponible per a la ciutadania

Després de la prova pilot que es va materialitzar amb la Unitat d'Atenció Transversal durant la pandèmia i la bona acollida d'aquesta entre la ciutadania, aquesta acció permet l'estructuració de la feina l'Àrea de Drets Socials i Ciutadania. La seva aplicació depèn de poder disposar de l'equipament Casa dels Mestres (projecte pendent d'aprovació en el moment de redacció de l'Agenda Urbana d'Esparreguera).

0%

Formació en temes d'accessibilitat i inclusió des de l'Ajuntament a nivell intern i extern

0%

Facilitar espais de participació i interrelació amb l'Ajuntament presencials per reduir la bretxa digital i donar a conèixer les eines existents de participació en línia

A causa de la baixa participació en línia a través de l'eina de participació que disposa l'ajuntament, desenvolupada en coordinació amb la Diputació de Barcelona, aquesta acció, d'una banda, amplia l'oferta d'espais d'interrelació físics per fomentar la participació ciutadana (tallers, campanyes, esdeveniments, etc.), i d'altra, difon les eines digitals i forma a la ciutadania de totes les edats per poder fer-les servir. A més, es proposa avaluar l'experiència dels pressupostos participatius per ajustar aquesta eina de participació.

0%

Implementar sistemes d'informació de dades obertes dels serveis municipals que siguin accessibles per consultar per la ciutadania

Aquesta acció inclou la contractació de personal tècnic en els Serveis de Sistemes d'Informació i Planificació, Qualitat i Bon Govern per implementar sistemes d'anàlisi i gestió de dades oberts, disponibles del Consorci Administració Oberta de Catalunya

0%

Estudi per avaluar la capacitat de millorar i optimitzar els processos interns de l'Ajuntament

D'una banda, i amb l'objectiu de millorar el temps de resposta a instàncies o de tramitació de llicències, aquesta acció proposa estudiar i analitzar la implementació en els processos interns i eines municipals de tramitació. D'altra banda, inclou també una anàlisi dels processos de gestió de projectes, o temes interns com ara la gestió emocional del personal municipal.

0%

Crear i facilitar espais i canals de comunicació virtuals i presencials des de l'Ajuntament per promoure la coordinació, participació i col·laboració entre entitats ciutadanes

Els espais de comunicació entre Ajuntament, entitats i ciutadania inclouen els comissionats d'esports, de cultura, el consell consultiu de comerç i la taula d'educació vinculada al Projecte Educatiu de Ciutat. Aquesta acció proposa, d'una banda, consolidar, estructurar i difondre aquests grups de treball. D'altra banda, pel que fa als canals virtuals, aquesta acció inclou reforçar la difusió d'Esparreguera Decideix, plataforma de participació virtual al municipi, i l'agenda d'activitats unificada en línia, que ha d'incloure-hi activitats en curs i puntuals de les entitats (especialment de caràcter educatiu i cultural), així com les activitats desenvolupades per o amb suport de l'Ajuntament. Aquesta acció s'ha de construir partint del Pla Local d’Acció Comunitària Inclusiva d’Esparreguera.

0%

Disposar de punts d’atenció administrativa als barris perifèrics que incloguin una bústia ciutadana sense procés d’instància

L'any 2007 es va obrir un punt d'atenció al barri del Mas d'en Gall, fins el 2009. La baixa demanda va determinar-ne el tancament. Tot i això, disposant dels recursos humans suficients i tenint en compte els aprenentatges de la primera experiència, aquesta acció proposa obrir punts d'atenció en els barris més perifèrics, amb cita prèvia i amb la freqüència que determinin les agendes. Aquests punts abastarien la funció de bústia ciutadana també (entenem recollida d'incidències a la via pública, queixes, suggeriments i propostes). S'ha de valorar també aquesta acció per fer arribar aquests serveis a la major quantitat de gent gran i persones amb diversitat funcional.