Vila inclusiva, justa i comunitària
Objectius de Desenvolupament Sostenible
Projectes
Seguir avançant en l'eliminació de barreres arquitectòniques a la via pública
Realitzar un projecte público-privat per a rehabilitar l'antiga Caserna i destinar-la a pisos tutelats i a espais polivalents per a entitats
Adaptar el model d'atenció del Taller Ocupacional Can Comelles al canvi de perfil de les persones ateses
Fases:
Calendarització
- Data d'inici real:
- 01/01/2024
- Data de fi real:
- 12/03/2025
Observacions:
A principis de 2024 s’inicia un procés d’anàlisi del model d’atenció al TOCC detectant-se la necessitat de poder introduir canvis que millorin l’atenció de les persones ateses al servei.
En una primera fase els canvis se centren en fer adaptacions als grups existents tan pel que fa als seus integrants com als monitors i monitores que ens són referents. Posteriorment es redefineix la figura del psicòleg dins el servei assignant-se-li noves funcions vinculades a l’atenció terapèutica i rehabilitadora vers als usuaris i al suport vers els monitors i monitores.
Avançar cap al 0,7% del pressupost municipal destinat a cooperació
Fases:
Any 2024
- Data d'inici real:
- 01/01/2024
Observacions:
No s'ha incrementat el pressupost municipal per a l'any 2024, motiu pel qual es considera que no s'han produït avenços en l'acompliment de l'acció dins d'aquest exercici.
Any 2025
- Data d'inici real:
- 01/01/2025
Objectius de Desenvolupament Sostenible
Projectes
Realitzar formacions en igualtat de gènere i LGTBI per als càrrecs electes, el personal de l'Ajuntament, la plantilla de la policia local, la ciutadania i les entitats de la Vila
Fases:
Calendarització
- Data d'inici prevista:
- 01/01/2025
- Data de fi prevista:
- 31/12/2027
- Data d'inici real:
- 01/01/2025
Incrementar les hores d'atenció del SIAD en psicologia i assessorament jurídic
Fases:
Calendarització
- Data d'inici prevista:
- 01/05/2024
- Data de fi prevista:
- 31/12/2025
- Data d'inici real:
- 23/09/2024
- Data de fi real:
- 01/10/2024
Observacions:
La incorporació a l'equip del SIAD d'una psicòloga a jornada complerta i d'una assessora jurídica a mitja jornada permet l'increment de les hores d'atenció en el servei.
Hores que es venien oferint:
Atenció psicològica: 21 hores mensuals
Atenció jurídica: 9 hores mensuals
Hores que s'ofereixen a partir de l'1 d'octubre de 2024:
Atenció psicològica: 60 hores mensuals individuals i 8/16 hores grupals
Atenció jurídica: 28 hores mensuals
Justificació del retard:
Per tal de dur a terme aquest increment d'hores d'atenció, s'incrementa en el pressupost de 2024 la incorporació de dues figures tècniques en l'àmbit jurídic i en l'àmbit de la psicologia les quals es fa efectiu el seu contracte el dia 23 de setembre de 2024.
Aprovar un nou circuit municipal d'atenció a les situacions derivades de violència masclista
Fases:
Calendarització
- Data d'inici prevista:
- 01/05/2024
- Data de fi prevista:
- 31/12/2025
- Data d'inici real:
- 01/05/2024
- Data de fi real:
- 30/06/2025
Observacions:
Durant l'exercici 2023 es du a terme els treballts tècnics per a la revisió del Protocol d'abordatge de les violències masclistes mitjançant el suport tècnic de la Diputació de Barcelona del recurs tècnic: Eines per a l'abordatge integral de les violències masclistes.
Amb aquests treballs s'elabora un document base el qual des del mes de maig de 2024 s'inicien els treballs d'aprofundiment i d'ajust entre els diferents sereis municipals per a obtenir un document que s'aprovi per l'organ competent i que esdevingui el marc d'intervneció professional per a l'abordatge de les violències masclistes al municipi.
Estabilitzar un servei d'atenció urgent en matèria de violència masclista
Fases:
Calendarització
- Data d'inici prevista:
- 01/05/2024
- Data de fi prevista:
- 31/12/2025
- Data d'inici real:
- 27/06/2024
- Data de fi real:
- 31/12/2025
Observacions:
Des de la regidoria de Feminismes es configuren els recursos per donar resposta als compromisos adoptats amb el Conveni de col·laboració entre la Generalitat de Catalunya mitjançant el Departament d’Igualtat i Feminismes i l' Ajuntament d'Esparreguera per a l’impuls de les polítiques de promoció de la igualtat i els feminismes pel període 2022-2025 relatiu al Sistema d’atenció i de resposta integral per a dones en situació de violència masclista i els seus fills i filles.
En el conveni es recull que el sistema d’atenció i de resposta integral pot incloure:
1. Serveis d’acolliment residencial temporal quan sigui necessari. Aquest allotjament pot ser propi de l’ens local, subcontractat amb entitats especialitzades, o bé altres tipus d’allotjament adaptats i adequats a les necessitats a cobrir.
2. Activació de professionals (psicòloga, jurista, treballadora social, mediadora cultural, etc.) que actuaran puntualment per a la situació d’emergència i fora de l’horari en que els serveis d’atenció a les dones (SIAD, SIE i Serveis Socials) estan oberts . Aquestes professionals donaran un suport puntual durant la situació de crisis. Poden ser personal propi de l’ens local que s’activi puntualment per a la situació o personal subcontractat.
3.Cobertura de les necessitats bàsiques per a les dones acollides en el servei d’acolliment residencial mentre duri la situació d’emergència: manutenció, desplaçament, productes d’higiene, productes infantils, roba, etc.
Sota aquestes premisses s’ha articulat un Acord Marc per a la provisió d'aquests serveis. En Junta de Govern Local, en la sessió Ordinària número 0005-2025 celebrada en data 12/03/2025, on s'adjudica el servei d'acolliment residencial temporal a l'Associació InVia i a l'Associació Assistència i gestió integral, i el servei d'activació de professionals a l'Associació InVia.
Per a la cobertura de necessitat bàsiques i al serveis d'allotjament en hotels s'habilitat un sistema de Caixa Fixa per donar sortida a les necessitats.
Elaborar el Pla d'Igualtat d'oportunitats entre Homes i Dones
Fases:
Calendarització
- Data d'inici prevista:
- 01/05/2024
- Data de fi prevista:
- 31/12/2024
- Data d'inici real:
- 01/05/2024
Adquirir pisos per destinar-los a casos d'emergència habitacional i víctimes de la violència de gènere
Objectius de Desenvolupament Sostenible
Projectes
Implementar la Guia Municipal de maltractaments a la Gent Gran
Fases:
Calendarització
- Data d'inici prevista:
- 01/01/2025
- Data de fi prevista:
- 31/12/2026
- Data d'inici real:
- 01/01/2025
- Data de fi real:
- 30/06/2025
Observacions:
En el mes de novembre de 2024 s'inicien els treballs d'implementació de la Gui de Maltractaments a la Gent Gran amb el suport de la Diputació de Barcelona.
Aquesta implementació consta d'unes sessions de capacitació a les persones tècniques referent sde la regidoria de Gent Gran i de Serveis Socials que es durant a terme fins al mes de juny de 2025.
Crear la taula participativa de la Gent Gran
Fases:
Calendarització
- Data d'inici prevista:
- 01/05/2024
- Data de fi prevista:
- 31/12/2025
- Data d'inici real:
- 01/05/2024
- Data de fi real:
- 31/12/2025
Observacions:
Durant la preparació de la Setmana de la Gran Gent 2024, es va posar en marxa una prova pilot de la Taula Participativa de la Gent Gran, centrada en la temàtica específica de l’esdeveniment. Per tal de constituir aquest òrgan, es va dur a terme una selecció tècnica amb totes les entitats municipals que es va considerar que tenien una massa social significativa de persones majors de 60 anys.
La Taula Participativa de la Setmana de la Gran Gent 2024 es va reunir en tres ocasions entre els mesos de maig i juliol per tractar diversos temes relacionats amb l’organització d’aquest esdeveniment.
La idea és que la Taula Participativa de la Gent Gran, que formalitzarem i dotarem de validesa jurídica durant el 2025, esdevingui l’evolució natural de l’òrgan de treball que ja es va posar en funcionament el 2024.
Millorar el Reglament regulador de l'ús i les activitats del Centre Dual
Fases:
Consulta Prèvia
- Data d'inici real:
- 02/01/2025
- Data de fi real:
- 30/04/2025
Observacions:
Actualment, s’està duent a terme una revisió exhaustiva del reglament vigent amb l’objectiu d’identificar els aspectes que necessiten ser actualitzats. Aquest procés inclou l’elaboració de propostes de modificació que justifiquin la necessitat d’aquesta revisió normativa, garantint que s’adapti tant a les necessitats actuals com a les futures de l’equipament.
Des de l'Àrea de Drets Socials, Acció Comunitparia i Desenvolupament Econòmic s'està elaborant un reglament d'usos dels edificis i equipaments municipals, els treballs previs plantegen la possibilitat d'integrar el contingut del reglament referit al Centre Dual, en aquest global.
Justificació del retard:
L’endarreriment en l’inici d’aquesta acció s’ha degut a diversos contratemps rellevants, principalment relacionats amb incidències al Centre Dual. Aquests incidents han requerit una atenció prioritària per tal de garantir el bon funcionament del centre, fet que ha alterat els terminis inicialment previstos per a l’actualització del reglament.
Comissió Redactora i Avantprojecte
- Data d'inici real:
- 02/01/2025
- Data de fi real:
- 30/04/2025
Aprovació Inicial i exposició pública
- Data d'inici real:
- 02/05/2025
- Data de fi real:
- 30/06/2025
Aprovació definitiva i entrada en vigor
- Data d'inici real:
- 01/07/2025
- Data de fi real:
- 31/07/2025
Editar una guia de serveis i activitats municipals adreçades a les persones de +60 anys
Fases:
Calendarització
- Data d'inici prevista:
- 01/01/2025
- Data de fi prevista:
- 31/12/2025
- Data d'inici real:
- 01/09/2025
- Data de fi real:
- 31/03/2026
Observacions:
El dimensionament de les tasques de la regidoria de Gent Gran, requereix poder reajustar el calendari de l'acció, passant a programar els inicis de l'acció al mes de setembre de 2025, realitzant una recollida d'informació dels diferent serveis i dissenyant paral·lelament el format amb el qual es publicarà.
Justificació del retard:
La manca de personal tècnic suficient fa que calgui endarrerir l'acció.
Adherir-se al Pla estratègic per les persones grans del Baix Llobregat
Fases:
Calendarització
- Data d'inici prevista:
- 01/01/2026
- Data de fi prevista:
- 31/12/2027
- Data d'inici real:
- 17/10/2024
- Data de fi real:
- 31/12/2024
Observacions:
El Consell Comarcal del Baix Llobregat, amb el suport d’aquest Ajuntament, de la resta d’ajuntaments de la comarca i de la Diputació de Barcelona, va encetar al 2021 l’elaboració del Pla Estratègic per a les Persones Grans del Baix Llobregat, aprovat pel Ple
del Consell Comarcal el passat 30 d’octubre de 2023.
El principal objectiu del Pla és promoure polítiques d’envelliment actiu adreçades a les persones grans del territori, d’acord amb els 4 eixos establerts per l’Organització Mundial de la Salut:
1. Salut
2. Participació
3. Seguretat
4. Formació al llarg de la vida
L’Ajuntament d’Esparreguera, així com una representació de les persones grans del municipi, va participar en l’elaboració d’aquest Pla, que, de manera coordinada amb el Consell Comarcal i amb la resta d’ajuntaments del Baix Llobregat, es desplegarà en els propers anys.
La Junta de Govern Local en la sessió Ordinària número 0019-2024 celebrada en data 13/11/2024 va aprovar l’adhesió de l’Ajuntament d’Esparreguera al Pla Estratègic per a les Persones Grans del Baix Llobregat, 2023-2027.
Objectius de Desenvolupament Sostenible
Projectes
Elaborar i aprovar el Reglament del Servei d'Ajuda a Domicili (SAD)
Fases:
Consulta Prèvia
- Data d'inici real:
- 01/12/2024
- Data de fi real:
- 10/02/2025
Observacions:
Per decret de l’Alcaldia 4119/2024, de 24 de desembre de 2024, es va acordar la realització d’una consulta pública prèvia a la modificació del Reglament del Servei d'Ajuda a Domicili (SAD) durant el termini d’un mes.
Que la ciutadania, organitzacions i associacions que així ho considerin, han pogut fer arribar les seves opinions al respecte a l’Ajuntament d’Esparreguera mitjançant la formulació de propostes al portal web http://participa311-esparreguera.diba.cat/ des del dia 10/01/2025 al 10/02/2025.
Que d’acord amb la informació resultant del portal web de referència no consta que durant aquest període s’hagi rebut cap opinió al respecte.
Aprovació Inicial i exposició pública
- Data d'inici real:
- 01/06/2025
- Data de fi real:
- 31/07/2025
Aprovació definitiva i entrada en vigor
- Data d'inici real:
- 01/08/2025
- Data de fi real:
- 30/09/2025
Revisar i aprovar la modificació del Reglament de Prestacions Econòmiques d'Urgència Social
Fases:
Consulta Prèvia
- Data d'inici real:
- 01/05/2024
- Data de fi real:
- 24/06/2024
Observacions:
Per decret de l’Alcaldia 1543/2024, de 15 de maig de 2024, es va acordar la realització d’una consulta pública prèvia a la modificació del Reglament de Prestacions Econòmiques d’Urgència Social de l’Ajuntament d’Esparreguera, durant un termini d’un mes.
Que la ciutadania, organitzacions i associacions que així ho considerin, han pogut fer arribar les seves opinions al respecte a l’Ajuntament d’Esparreguera mitjançant la formulació de propostes al portal web http://participa311-esparreguera.diba.cat/ des del dia 23/05/2024 al 24/06/2024.
Que d’acord amb la informació resultant del portal web de referència no consta que durant aquest període s’hagi rebut cap opinió al respecte.
Comissió Redactora i Avantprojecte
- Data d'inici real:
- 23/05/2024
- Data de fi real:
- 31/10/2024
Observacions:
Per Decret de l'Alcaldia 1677-2024 de 23 de maig de 2024 es constitueix la comissió redactora per la modificació del Reglament de Prestacions Econòmiques d’Urgència Social de l’Ajuntament d’Esparreguera.
Aprovació Inicial i exposició pública
- Data d'inici real:
- 01/04/2025
- Data de fi real:
- 30/04/2025
Aprovació definitiva i entrada en vigor
- Data d'inici real:
- 01/05/2025
- Data de fi real:
- 31/07/2025
Incorporar a l'equip bàsic d'atenció primària professionals de suport tècnic: psicòleg i jurista
Fases:
Calendarització
- Data d'inici prevista:
- 01/05/2024
- Data de fi prevista:
- 31/12/2024
- Data d'inici real:
- 01/05/2024
- Data de fi real:
- 17/10/2024
Observacions:
El Departament de Drets Social i Inclusió de la Generalitat de Catalunya a través del Contracte Programa amb Serveis Socials incorporar dins l’equip bàsic d’atenció social primària dues figures de suport tècnic: psicòleg i jurista.
Aquestes noves figures s’incorporen a l’equip a l’octubre de 2024.
Justificació del retard:
Des de el mes de setembre de 2024 els servie
Elaborar i aprovar el Reglament del Servei d'Intervenció Socioeducativa (SIS)
Fases:
Consulta Prèvia
- Data d'inici real:
- 03/01/2027
- Data de fi real:
- 15/03/2027
Comissió Redactora i Avantprojecte
- Data d'inici real:
- 15/01/2027
- Data de fi real:
- 30/07/2027
Aprovació Inicial i exposició pública
- Data d'inici real:
- 10/10/2027
- Data de fi real:
- 30/11/2027
Aprovació definitiva i entrada en vigor
- Data d'inici real:
- 01/12/2027
- Data de fi real:
- 31/12/2027
Revisar i aprovar la modificació del Reglament de la Residència Municipal Can Comelles (RMCC)
Fases:
Consulta Prèvia
- Data d'inici real:
- 07/06/2024
- Data de fi real:
- 16/07/2024
Observacions:
Que per decret de l’Alcaldia 1866-2024 de data 7 de juny de 2024, es va acordar la realització d’una consulta pública prèvia per la modificació del Reglament de la Residència Municipal Can Comelles, durant un termini d’un mes.
Que la ciutadania, organitzacions i associacions que així ho considerin, han pogut fer arribar les seves opinions al respecte a l’Ajuntament d’Esparreguera mitjançant la formulació de propostes al portal web http://participa311-esparreguera.diba.cat/ des del dia 17 de juny i fins el 16 de juliol de 2024.
Que d’acord amb la informació resultant del portal web de referència no consta que durant aquest període s’hagi rebut cap opinió al respecte, la qual cosa comunico als efectes escaients.
Comissió Redactora i Avantprojecte
- Data d'inici real:
- 21/05/2024
- Data de fi real:
- 30/04/2025
Observacions:
Per Decret de l'Alcaldia 1630-2024 de 21 de maig de 2024 es crea la comissió redactora de l’avantprojecte de de la modificació del Reglament
de la Residència Municipal Can Comelles.
Aprovació Inicial i exposició pública
- Data d'inici real:
- 01/07/2025
- Data de fi real:
- 30/09/2025
Aprovació definitiva i entrada en vigor
- Data d'inici real:
- 01/10/2025
- Data de fi real:
- 30/11/2025
Objectius de Desenvolupament Sostenible
Projectes
Potenciar els criteris de qualitat en el model de gestió del servei d'atenció domiciliaria
Fases:
Calendarització
- Data d'inici real:
- 01/05/2024
- Data de fi real:
- 15/06/2025
Observacions:
El servei d’atenció domiciliària (SAD) és un recurs essencial per garantir l’atenció i la cura de les persones en situació de dependència. En el marc normatiu actual, el Decret 69/2020 estableix les bases per a la prestació d’aquest servei, posant èmfasi en la qualitat i l’eficiència a través del model de gestió delegada aspecte que actualment s’està treballant a nivell municipal.
Així mateix, s’ha creat ja la comissió per treballar amb l’avantprojecte del reglament d’aquest servei.
Aquestes línies de treball garantiran la prestació del servei centrada en criteris de qualitat i de millora de l’atenció ciutadana.
Crear una unitat tècnica dins l'equip bàsic d'atenció primària especialitzada en l'atenció a la dependència
Fases:
Any 2024
- Data d'inici real:
- 01/05/2024
- Data de fi real:
- 17/10/2024
Observacions:
L’increment de demandes als Serveis Socials Bàsics vinculades a la manca d’autonomia planteja la necessitat de poder reorganitzar l’equip bàsic d’atenció social primària per tal de poder millorar la qualitat en l’atenció ciutadana. En aquest sentit l’any 2024 es crea una unitat específica dins de l’equip que s’encarrega de l’atenció ciutadana vinculada a aquest àmbit. Aquesta unitat està integrada per dues treballadores socials i una treballadora familiar i s’encarrega també de gestionar tots els serveis i recursos associats tals com: el servei d’ajuda a domicili, el servei de teleassistència, el programa d’arranjaments, la gestió dels tràmits vinculats a la llei de la dependència, entre altres.
Ampliar el Servei d'Atenció Domiciliària (SAD)
Fases:
Calendarització
- Data d'inici real:
- 01/01/2024
- Data de fi real:
- 01/01/2025
Observacions:
El pressupost municipal destintat a la prestació del servei d’atenció domiciliària (SAD) s’ha anat incrementant ens els darrers anys segons el detall següent:
- Exercici 2023: 102.000,00€
- Exercici 2024: 175.000,00€
- Exercici 2025: 215.000,00€
Objectius de Desenvolupament Sostenible
Projectes
Implementar un recurs municipal cap a la ciutadania d'assessorament jurídic en matèria d'estrangeria
Fases:
Execució
- Data d'inici prevista:
- 01/05/2024
- Data de fi prevista:
- 31/12/2024
- Data d'inici real:
- 01/05/2024
- Data de fi real:
- 31/12/2025
Observacions:
Contracte Menor del Servei d’Assessoria jurídica en matèria d'Estrangeria, Protecció Internacional, Retorn voluntari i Homologacions d'estudis.
Es va dictar en data 06/05/2024 el decret núm. DEC-1428-2024
Atorgat a l’entitat Associació d’Ajuda Mútua d’Immigrants a Catalunya (AMIC) amb número de NIG G60267580.
Per import de 13.980,00 € (tretze mil nou-cents vuitanta eros) IVA exempt.
Vigència de 9 mesos. Finalitzarà el contracte a data 31 de desembre de 2024.
Elaborar una diagnosi dels serveis municipals en clau de no discriminació
Fases:
Execució
- Data d'inici prevista:
- 01/11/2024
- Data de fi prevista:
- 31/07/2025
- Data d'inici real:
- 01/10/2024
- Data de fi real:
- 31/07/2025
Observacions:
La Llei 19/2020 d’igualtat de tracte i no discriminació estableix com a “finalitat de les administracions públiques promoure l’erradicació del racisme i la xenofòbia, en qualsevol de les seves formes (article 1.3). Per a assolir aquest objectiu es fa indispensable la col·laboració i l’auxili interadministratiu (article 36), que es manifestarà en diagnosis i abordatges del racisme des d’una perspectiva interseccional, tal com es desprèn de l’article 28.5.
En el Conveni de col·laboració entre la Generalitat de Catalunya mitjançant el Departament d’Igualtat i Feminismes i l'Ajuntament d'Esparreguera per a l’impuls de les polítiques de promoció de la igualtat i els feminismes pel període 2022-2025, en l'Annex 2 referit al Servei de migracions, acollida i vida digna compratida, es recull com obligació de l'ens local: Impulsar polítiques i prestar els serveis necessaris per a la creació del sentit de pertinença compartit, la interacció social en condicions d’igualtat entre les persones migrades i la resta de la població.
Per tot el nombrat és considera necessari que per tal d'impulsar qualsevol política pública cal per un donar compliment a la normativa d'igualtat de tracte ino discriminació així com garantir la qualitat en la prestació dels serveis municipals per a tota la ciutadania.
Arrel d'aquesta necessitat s'impulsa l'elaboració d'aquesta diagnosi amb la finalitat principal de: Observar, avaluar i proposar el manteniment o modificació dels procediments instaurats en els serveis gestors i com aquests poden produir un esbiaix en la mirada racial o de gènere com poden ser les sol·licituds, cartells, difusió, escaleta de les entrevistes, informació que es pot donar o no dels serveis, etc.
Per dur a terme aquesta diagnosi s'incoa la contractació d'una consultora per al suport tècnic, esdevenint l'atorgament de la a l'entitat
FUNDACIÓ FRANSCESC FERRER I GUÀRDIA per l'import de 8.181,82€ IVA inclòs.
La calendarització d'aquesta diagnosi és la següent:
- Març: Anàlisi normativa i sociodemogràfica
- Abril - Juny: Formació a persones tècniques i responsables tècnics/es municipals i recollida de dades: entrevistes en profunditat, grups de discuscció i enquesta ciutadana.
- Juliol - Setembre: Conclusions i presentació (Anàlisi de dades i diagnosi, redacció del pla d'acció i sistema de seguiment i avaluació)
Justificació del retard:
A data 4 octubre 2024 s'obre expedient i s'elabora la Fitxa desriptiva per iniciar el tràmit.
S'ha iniciat l'elaboració de la documentació per iniciar, a data 4 d’octubre de 2024, un Contracte menor per a realitzar una: Diagnosi Interna Igualtat de tracte i No discriminació
Preu base de sortida amb 21% IVA de 9.900,00€
Ha data 18/12/2024 s'ha atorgat el projecte per l'import de 8.181,82 7.070,00€ a l'entitat
FUNDACIÓ FRANSCESC FERRER I GUÀRDIA amb NIF G58506981
Elaborar i implementar un pla de convivència, vida digna i compartida
Fases:
Execució
- Data d'inici prevista:
- 01/02/2024
- Data de fi prevista:
- 31/07/2025
- Data d'inici real:
- 01/10/2024
- Data de fi real:
- 31/07/2025
Observacions:
Per dur a terme l'elaboració d'aquest pla es compta amb el suport tècnic de la Diputació de Barcelona.
En el mes d'octubre de 2024 s'inicien els treballs de diagnosi del pla.
L'objectiu principal d'aquest pla és l'avaluació i elredisseny dels protocols municipals de recpeció i acollida dels ciutadans nouvinguts al municipi.
La calendarització per l'elaboració del pla és la següent:
Octubre: treballs previs
Novembre a gener: elaboració de la Diagnosi
Febrer a Abril: elaboració del Pla d'acció
Maig: Validació tècnico-política
Juny: Elaboració de l'informe final per a la seva aprovació
Justificació del retard:
La data d'inici s'ha retrassat ja que és un Diagnosi que farà la Diputació i fins al juliol 2024 no va confirmar el seu atorgament.
A data 30 d'octubre de 2024 la Diputació de Barcelona ha fet la Notificiació de l'aprovació del contracte menor per a poder desenvolupar l'actuació "Diagnosi del Servei de Primera Acollida: nous reptes per a assolir amb número de RE E/17548/2024
A data 8 d'octubre de 2024 es farà la primera reunió amb els responsables de la Diputació de Barcelona, l'empresa adjudicataria i per part de l'Ajuntament (la regidora, Cap de servei i la tècnica de Convivència).
La data real del final serà un cop el Pla estigui aprovat pel Ple.
Objectius de Desenvolupament Sostenible
Projectes
Vincular un pressupost a la realització de les actuacions que es derivin de les propostes sorgides al Consell d'Infants
Fases:
Curs 2024-2025
- Data d'inici real:
- 02/09/2024
- Data de fi real:
- 31/08/2025
Observacions:
El consell d'infant del curs 24-25 estan treballant sobre propostes de senzibilització en matèria mediambiental. Els resultat seran presentat en el plenari del mes de juny i actualment les accions compten amb un suport econòmic de 7.986,00€ així com amb recursos pròpis del servei de Medi Ambient municipal
Curs 2025-2026
- Data d'inici real:
- 01/09/2025
- Data de fi real:
- 31/08/2026
Curs 2026-2027
- Data d'inici real:
- 01/09/2026
- Data de fi real:
- 31/08/2027
Impulsar un Consell Escolar Municipal amb una visió integradora de tota la comunitat educativa municipal i amb una visió més participativa
Fases:
Consulta Prèvia
- Data d'inici real:
- 01/04/2025
- Data de fi real:
- 30/11/2025
Observacions:
Des del Consell Escolar Municipal actual es crea una comissió de revisió de l'actual reglament de funcionament del servei. La proposta d'aquesta comissió és impulsar un gir en la finalitat del consell escola municipal amb una visió integradora de tota la comunitat socio-educativa.
La proposta redactada actualment està en revisió tècnica, jurídica i política per a valorar el seu encaix en l'organització i en la línia de governança.
El retorn d'aquesta revisió es facilitarà al següent plenari del Consell Escolar Municipal.
Comissió Redactora i Avantprojecte
- Data d'inici real:
- 01/10/2025
- Data de fi real:
- 31/12/2025
Aprovació Inicial i exposició pública
- Data d'inici real:
- 02/05/2025
- Data de fi real:
- 30/06/2025
Aprovació definitiva i entrada en vigor
- Data d'inici real:
- 01/07/2025
- Data de fi real:
- 31/07/2025
Reprendre els Tallers de Criança i Educació Compartida amb una programació estable anualment
Fases:
Calendarització
- Data d'inici prevista:
- 01/01/2025
- Data de fi prevista:
- 31/12/2027
- Data d'inici real:
- 01/01/2025
- Data de fi real:
- 31/12/2027
Observacions:
Durant el primer semestre de 2025 es du a terme una col·laboració amb l'entitat INVIA per a dur a terme el projecte "Família en joc", com a prova pilot per a donar resposta a la proposta. En aquest espai de criança hi participen persones derivades des de les escoles bressol i dels serveis socials municipals.
Ampliar l'oferta d'educació infantil de primer cicle
Fases:
Calendarització
- Data d'inici prevista:
- 01/05/2024
- Data de fi prevista:
- 31/12/2025
- Data d'inici real:
- 01/05/2024
- Data de fi real:
- 01/09/2024
Observacions:
En l'oferta pública de les places de les escoles bressol municipals per al curs escolar 2024-2025, s'incrementa una aula de I1 amb una ràtio màxima de 13 infants a l'Escola Bressol Coloraines.
Implementar el Carnet Jove Local
Fases:
Calendarització
- Data d'inici prevista:
- 01/01/2025
- Data de fi prevista:
- 31/12/2025
- Data d'inici real:
- 01/01/2026
- Data de fi real:
- 31/12/2026
Justificació del retard:
El retard ve donat per la manca de personal tècnic a la regidoria de joventut, a l'exercici 2025 està pressupostada aquesta figura al 50% de jornada que es preveu la seva incorporació al segon semestre
Crear la Taula participativa de joventut
Fases:
Calendarització
- Data d'inici prevista:
- 01/01/2026
- Data de fi prevista:
- 31/12/2026
- Data d'inici real:
- 24/10/2024
- Data de fi real:
- 31/12/2026
Observacions:
El dia 24 d'octubre de 2024 es convoca la primera sessió de la Taula Participativa de joventut per tal de dissenyar dues propostes per als Pressupostos Participatius.
Reorientar el servei del Punt Jove amb una nova oferta dual, de monitoratge i d'espai d'oci lliure
Fases:
Calendarització
- Data d'inici prevista:
- 01/05/2024
- Data de fi prevista:
- 31/12/2024
- Data d'inici real:
- 01/05/2024
- Data de fi real:
- 01/10/2024
Observacions:
El dia 1 d'octubre de 2024 s'inicia l'execució del nou contracte d'execució de les activitats del Punt Jove de Cal Trempat, que impulsa un nou model on es pontencia el reforç d'aquest servei amb monitoritatge i gestió de l'espai d'oci lliure.
En data 16 d'abril de 2024 es publica l'anunci del Procediment Obert Simplificat per a la contractació de l'execució de la Dinamització del Punt Jove d'Esparreguera.
Pressupost base de licitació amb IVA: 150.000,00€
Durada del contracte: 2 anys amb 2 pròrrogues d'un any cadascuna
Descentralitzar el servei del Punt Jove als barris de la vila i el medi obert
Fases:
Any 2024
- Data d'inici real:
- 01/10/2024
- Data de fi real:
- 31/12/2024
Observacions:
A partir de l'1 d'octubre comença l'execució del Punt jove per part de la nova empresa guanyadora de la licitació i es comença a planificar les accions d'aquesta descentralització als barris. No es duen a terme sensions concretes.
Any 2025
- Data d'inici real:
- 01/01/2025
- Data de fi real:
- 31/12/2025
Any 2026
- Data d'inici real:
- 01/01/2026
- Data de fi real:
- 31/12/2026
Any 2027
- Data d'inici real:
- 01/01/2027
- Data de fi real:
- 28/05/2027
Diagnosi de necessitats de relleu generacional en oficis artesans, agricultura i ramaderia
Fases:
Calendarització
- Data d'inici prevista:
- 01/01/2027
- Data de fi prevista:
- 31/12/2027
Objectius de Desenvolupament Sostenible
Projectes
Ampliar l'horari de les aules d'estudi de la biblioteca en època d'exàmens
Fases:
Calendarització
- Data d'inici prevista:
- 01/01/2026
- Data de fi prevista:
- 31/12/2027
- Data d'inici real:
- 01/01/2026
- Data de fi real:
- 31/12/2027
Crear grups d'estudi
Fases:
Calendarització
- Data d'inici prevista:
- 01/01/2026
- Data de fi prevista:
- 31/12/2027
Editar la guia municipal d'activitats extraescolars
Fases:
Calendarització
- Data d'inici prevista:
- 01/01/2024
- Data de fi prevista:
- 01/09/2025
- Data d'inici real:
- 07/01/2024
- Data de fi real:
- 31/12/2025
Observacions:
Accions portades a terme:
- Elaboració diagnosi d'activitats extraescolars d'Esparreguera, en coordinació amb la consultora Portacabot (de gener a abril de 2024)
- Consulta d'informació a les entitats i empreses d'activitats extraescolars del municipi (maig de 2024)
- Anàlisi de dades i reformulació de la diagnosi d'activitats extraescolars (de juny a juliol de 2024)
- Creació propostes de difusió guia d'activitats extraescolars (agost de 2024)
- Nova consulta d'informació a les entitats i empreses per actualitzar i adaptar la informació al curs escolar 2024-2025 (a partir de setembre de 2024)
Realitzar una diagnosi sobre l'oferta de les activitats extraescolars al municipi
Fases:
Calendarització
- Data d'inici prevista:
- 01/05/2024
- Data de fi prevista:
- 31/12/2025
- Data d'inici real:
- 01/05/2024
- Data de fi real:
- 31/12/2025
Observacions:
L'Ajuntament en Ple, en la sessió Ordinària número 0015-2023 celebarada en data 29-11-2023, Aprovar l’adhesió a l’Aliança Educació 360, assumint el manifest i els compromisos dels participants, d’acord el moviment de l’Aliança Educació 360.
Una de les accions que es desprenen d'aquest compromís és poder analitzar quina activitat extraescolar hi ha l municipi en clau d'igualtat d'oportunitats
S'elabora un primera qüestionari per poder recollir informació rellevant de les ativitats que es duen a terme al municipi, es porposa la participació de 99 entitats o empreses que ofereixen activitats fora escola per a infants de 0 a 16 anys, i en responen 44.
Actualment s'està analtizant la informació facilitada i s'es`ta elaborant un segon qüestionari.
Consolidar un circuit de prevenció de l'absentisme i de l'abandonament escolar
Fases:
Any 2023
- Data d'inici real:
- 02/11/2023
- Data de fi real:
- 31/12/2023
Observacions:
Accions portades a terme:
- Reprendre la coordinació de la Comissió d'Absentisme de la xarxa Esparreguera en Xarxa per la Infància i l'Adolescència (EXIA) (de novembre de 2023 a febrer de 2024).
Any 2024
- Data d'inici real:
- 01/01/2024
- Data de fi real:
- 31/12/2024
Observacions:
Accions portades a terme:
- Reprendre la coordinació de la Comissió d'Absentisme de la xarxa Esparreguera en Xarxa per la Infància i l'Adolescència (EXIA) (de novembre de 2023 a febrer de 2024).
- Presentació del Circuit de detecció i intervenció davant situacions d'absentisme escolar a Esparreguera a l'acte institucional de la xarxa EXIA (febrer 2024).
- Activar Comissió Transició-Escola-Treball (comissió TET) de la xarxa EXIA (febrer de 2024).
- Treball intern de les Comissions d'Absentisme i TET (de febrer de 2024 a l'actualitat).
- Participació en el recurs Sistema Local d'Orientació i. Acompanyament a la Trajectòria Educativa (SLOATE) de la Diputació de Barcelona (de juliol de 2024 a l'actualitat).
Any 2025
- Data d'inici real:
- 01/01/2025
- Data de fi real:
- 01/09/2025
Observacions:
En el plenari de la Xarxa ECXIA del passat 25 de gener de 2025 es va presentar els treballs elaborats per part de les agents representants de la comunitat educativa dins la comissió d'absentisme.
En aquest plenari es presenta un document elaborat per les tres parts: per part del Departament d'Educació, amb representació de l'equip psicopedagògic i de la inspecció educativa, i per part de l'Ajuntament d'Esparreguera, amb representació de l'equip tècnic dels Serveis Socials i del Servei d'Educació.
El document presentat actualment està en fase de perfessionament per a la seva aprovació per l'organ municipal competent durant aquest exercici 2025.
Impulsar un circuit de prevenció de l'abandonament escolar prematur
Fases:
Calendarització
- Data d'inici prevista:
- 01/01/2024
- Data de fi prevista:
- 31/12/2026
- Data d'inici real:
- 01/01/2024
- Data de fi real:
- 31/12/2025
Observacions:
A inicis del 2024 es sol·licita i es concedeix un recurs de suport tècnic de la Diputació de Barcelons sobre el Sistema local d'orientació i acompanyament a la trajectòria educativa. Les actuacions d'aquests treballs tècnics es basen en l'anàlisi de la situació a nivell local de l'orientació i acompanyament a la trajectòria educativa i proposta d'accions i l'elaboració d'una diagnosi i unes bases per a la construcció del sistema local d'orientació i acompanyament a la trajectòria educativa. El suport tècnic de la Diptuació s'inicia el mes de juliol de 2024 i finalitza el mes de juliol de 2025.
Els serveis municipals que participen en aquesta acció són: Educació, Joventut, Ocupació i Serveis Socials.
Ampliar i consolidar els projectes comunitaris de l'Escola de Arts als centres educatius
Fases:
Curs 2023-2024
- Data d'inici real:
- 01/09/2023
- Data de fi real:
- 30/08/2024
Observacions:
Durant el curs 2022-23 es va iniciar el projecte comunitari de l'escola de Les Arts amb la incorporació de les escoles de primària públiques.
En el curs 2023-24 s'amplia aquest desplegament i s'incorpora la disciplina de dansa en un dels cursos de l'escola El Puig i de l'escola Estel.
Distribució dels projectes:
Banda a L'escola:
Escola Montserrat: 2 grups classe
Escola Tquígraf Garriga: 1 grup classe
Creadansa:
Escola Mare de Déu de la Muntanya: 2 grups classe
Escola Taquígraf Garriga: 2 grups classe
Escola Pau Vila: 4 grups classe
Escola Estel: 1 grup classe
Escola El Puig: 1 grup classe
A Tota Corda:
Escola Roques Blaves: 2 grups classe
Escola Taquígraf Garriga: 1 grup classe
Cantata 1r de primària:
Escola Montserrat: 1 grup classe
Escola Mare de Déu de la Muntanya: 1 grup classe
Escola Pau Vila: 2 grups classe
Escola Roques Blaves: 1 grup classe
Escola Taquígraf Garriga: 2 grups classe
Escola Estel: 1 grup classe
Escola El Puig: 1 grup classe
Curs 2024-2025
- Data d'inici prevista:
- 29/09/2024
- Data de fi prevista:
- 29/05/2025
- Data d'inici real:
- 02/09/2024
- Data de fi real:
- 29/08/2025
Observacions:
Durant el curs 2024-25 es consoliden els projectes comunitaris Banda a l'Escola, Creadansa i A Tota Corda i la cantata de 1r de primària.
Distribució dels projectes:
Banda a L'escola:
Escola Montserrat: 2 grups classe
Escola Tquígraf Garriga: 1 grup classe
Creadansa:
Escola Mare de Déu de la Muntanya: 2 grups classe
Escola Taquígraf Garriga: 2 grups classe
Escola Pau Vila: 4 grups classe
Escola Estel: 1 grup classe
Escola El Puig: 1 grup classe
A Tota Corda:
Escola Roques Blaves: 2 grups classe
Escola Taquígraf Garriga: 1 grup classe
Cantata 1r de primària:
Escola Montserrat: 1 grup classe
Escola Mare de Déu de la Muntanya: 1 grup classe
Escola Pau Vila: 2 grups classe
Escola Roques Blaves: 1 grup classe
Escola Taquígraf Garriga: 1 grup classe
Escola Estel: 1 grup classe
Escola El Puig: 1 grup classe
Curs 2025-2026
- Data d'inici real:
- 01/09/2025
- Data de fi real:
- 31/08/2026
Objectius de Desenvolupament Sostenible
Projectes
Crear un espai d'agility caní al barri del Castell
Fases:
Calendarització
- Data d'inici prevista:
- 01/01/2025
- Data de fi prevista:
- 20/05/2027